det skrämmer mig

alltså mordförsök. mordförsök kräver uppsåt. meningen var alltså att hon skulle dö. vad fan ?!
det jag inte fattar är hur kan man som 16-åring ha avsikt att döda någon ? hur har man hunnit bygga upp så mycket hat ? vad är det som har gått fel och hur kan så mycket ha hunnit gå så fel på såpass kort tid ? varför ?!

jag är inte så gammal. jag är faktiskt inte alls gammal. nästan barn. men hallå. när jag gick på den där skolan så var det värsta som kunde hända typ om någon slog sönder en busskur. eller tände eld på nån papperskorg. herregud ! vandaler ! så lät det då. vart är världen på väg ? vad är det för fel på dagens ungdomar?

gud vad ni är gamla, tänkte jag då. det är väl sånt som händer? visst, korkat. visst, onödigt. men ta med dom till rektorn och prata med föräldrarna så blir det väl bra? (naiv. super.)
fem år senare undrar jag precis samma sak.

jag är inte rädd för att bli knivhuggen när jag ska åka till pappa nästa gång. eller för att bli våldtagen på väg hem på kvällen. det jag är rädd för är all denna ilska som helt plötsligt känns som om den kommer från överallt och ingenstans och sprider sig till dom som man trodde skulle vara skyddade ännu ett tag till, till dom som ännu inte borde ha någon orsak att känna så.

fuck svininfluensan. det finns bra mycket värre epidemier.

Kommentarer
Postat av: Linn

im with you. det är helt sjukt!

2009-05-28 @ 18:16:41
URL: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0