undrar om det är det som kallas skadeglädje?

det känns sjukt bra att huvudpersonen i den boken jag läser just nu är mer patetisk än mig och att saker i hans liv går ännu mer åt helvete än vad saker gör i mitt för tillfället.

(ja. jag hör hur det låter. men tyvärr. det är sant.)

det känns lite konstigt att jag kan känna sådan tillfredsställelse över detta.
det känns också lite konstigt att jag blir så galet irriterad över hans misslyckanden och hans självömkan. jag skulle lätt kunna berätta för honom vad han gör för fel så han kan rycka upp sig någon gång. hallå. kan någon läsa boken om mitt liv och berätta för mig vad jag gör för fel så jag kan rycka upp mig någon gång?
jag bara undrar. helst ganska snart.

Kommentarer
Postat av: Linn

svar: det är lite intressant att ni två ser bilden på motsatta sätt :P men de va ju iofs så jag tänkte. Svenska sommarn är ju fin men de regnar ju så mycket så man kan inte njuta, hihi!



Och JA camilla! Jag är så gott som gud. fick du inte mina matlagningstips liksom, vem annan än gud kan ge sånna utomordentliga tips? :D

2009-06-10 @ 22:47:06
URL: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0