korv stroganoff-dagen

jag o unge hade lite quality time tillsammans igår. bra-att-ha sak med sin lillasyster ibland. till exempel när föräldrar och dylikt är borta.
det kom fram en massa konstiga saker.

en dag för längelänge sedan i landet grana var fyra vänner ute och red. jag unge matilda och elvira. en häst var lite tokig. unge blev rädd. (hon var liten. och feg men det kan man kanske få vara när man är liten.?) unge och jag bytte häst. då stack hela gänget iväg unge ramlade av fastnade i stigbygeln och hängde under magen på hästen.
jag blev rädd. matilda ramlade av. jag hoppade av och släppte hästen för jag trodde att unge hade dött. unge hade inte dött. hästen sprang hem. små småningom gjorde dom andra hästarna också det.
alla klarade sig oskadda förutom kanske lite psykiska men som har format våra senare liv. eventuellt.

senare samma dag åt vi fyra korv stroganoff. unge säger nu att vi bestämde oss för att kalla det här korv stroganoff-dagen. why ? undrar jag nu. och hur kan detta ha fallit i glömska ?

usch. varje gång jag tänker på korv stroganoff-dagen blir jag lite smått illamående. vet ej om detta beror på namnet eller händelserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0