en och en halv vecka senare

mitt jobb suger. verkligen. mycket. något som däremot inte suger är mina arbetskamrater. dom är bäst. och nu ska jag äntligen berätta om förra fredagen. den där härliga lyckokänslan som infann sig då - tack vare solsken och underbara komplimanger - är dock försvunnen för tillfället.
dagen började förstås med alldeles för mycket jobb och alldeles för lite rast. sura tanter och otrevliga gubbar gör inte humöret på topp kan jag berätta för alla er som allra helst vill ha en karriär som telefonförsäljare.
lunchen vägde däremot upp allt. en av världens bästaste som jag inte tänker nämna med namn men vi kan säga e, lutar sig tillbaka i stolen och tittar på mig. en sån där blick som gör att man inte vet vart man ska ta vägen riktigt så man skruvar på sig i stolen mittemot, får en lite rödare nyans på kinderna och försöker skratta bort det pinsamma i situationen och ens egen reaktion.

jag - haha. vad är det?
e - jag har tänkt på en sak. camilla har sjukt stark sex-appeal.
jag (skruvar tusen gånger snabbare. blir tusen gånger rödare om kinderna. fnissar tusen gånger mer.) - hihi. vad rolig du är.
e - nej men seriöst. det är nåt med dig som ..
jag - haha. som du tänder på?
e - haha. ja precis. nej men ..
jag - okej jag fattar vad du menar (not). men tack ..? det är roligt att höra sånt!
e - vad bra. annars tänker man mest på dig som söt.
jag - åh vad snäll du är.
e - ibland om du inte har varit på jobbet på länge så går jag in och kollar på dina kort på facebook. på den där studiobilden. och oj vad jag lät som ett perverst sicko nu men det är inte så.
jag - hahahaha
e - och det har hänt kanske två gånger.
jag (sjukligt generad men ändå glad) - hahaha. du är bäst

det kan vara så att det låter sjukt. det kan vara så att jag har utelämnat vissa detaljer. men det är så här jag kommer ihåg det. och det gör mig glad att det finns folk som vågar säga sånt. och det gör mig glad att det finns folk som tycker sånt. om dom nu inte driver med mig. men i alla fall. hela den här konversationen gjorde att jag svävade på rosa moln. tack !

och hon är ingen galning. hon är mest rakt på sak. vilket jag tycker är bra. och det gjorde att jag överlevde hela min fredag trots sura tanter och otrevliga gubbar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0